2 december 2013

Lucka 1 & 2

Här kommer nu de två första luckorna i "bloggjulkalendern".

Lucka nummer 1:
- Berätta om dig själv!

Egentligen tycker jag att första luckan är lite omotiverad, jag menar, de som läser min blogg vet ju redan en hel del om mig..? Wellwell, jag kör efter reglerna iallafall!

Jag heter alltså Martina Angelica Olavsdotter Jutila och fyller 18 år om EXAKT en månad idag. Det känns rätt pinsamt att säga att jag i princip är vuxen om 31 dagar och fortfarande inte vet vem jag är... Jag känner mig lite som ett mellanting mellan vem jag vill vara och vem jag borde vara för att vara ärlig. Som person är jag nog envis, självdisciplinerad och väldigt upptagen, när jag har bestämt mig för något ger jag liksom aldrig upp och att vara en sådan människa är väldigt tidskrävande, särskilt när man har många projekt på gång...
Utöver det är jag väldigt utåtriktad och för det mesta positiv, dock kan jag bete mig som en riktig bitch när folk har åsikter som jag själv inte håller med, jag är alltså inte rädd för att säga vad jag tycker och tänker när jag är på det humöret, haha!

På min fritid älskar jag allt som har med hälsa och träning att göra, att blogga förstås, att umgås med människor (både nära vänner/pojkvän/familj samt mindre kända personer), att skvallra över en kopp kaffe, att spela candycrush i sängen samtidigt som jag kollar på tv och såklart att spendera pengar på diverse saker som jag oftast kunde klara mig utan. Skönhet och utséende är väldigt viktigt för mig, både som intresse men också för mitt självförtroende, något som folk ofta påpekar för mig...

I framtiden drömmer jag om att resa massor, att gifta mig och få uppleva mitt drömbröllop med min kille, att hitta drömjobbet eller ännu bättre, kunna leva på min blogg, att skaffa ett lyxhus och tjäna en förmögenhet, haha! 
Dream big brukar man väl säga..? ;)

Mera har jag inte att tillägga just nu tror jag... Det är ju fritt fram att fråga om ni undrar över något!

Bild från i våras.


Lucka nummer 2: 
- Berätta om staden som du bor i.

Då var det dags att skriva några rader om Jakobstad. Ärligt talat finns det ju inte överdrivet mycket att säga faktiskt... Jakobstad är en rätt död stad bortsett från en enda vecka varje år - Jakobsdagarna. De resterande 51 veckorna om åren sitter de yngre tonåringarna på gågatan i brist på annat att göra. Här vet man inte hur man hittar på aktiviteter för ungdomar vilket jag tror är en av orsakern till att det är rätt vanligt att man börjar dricka (och i vissa fall knarka) redan i 13-14 års ålder här omkring. Någon shopping eller nattliv att tala om finns här inte heller... Korvgörans kebab är väl vad vi har att skryta med, haha! Ni som bor i Jakobstad vet vad jag talar om, det sker ju verkligen ingenting! Ni som inte bor här, skatta er lyckliga. Visst, nu låter jag lite väl negativ... Det är ju såklart lugnt och tryggt att bo här, ibland rentav mysigt också, men i längden blir det nog tråkigt. För dem som gillar gruppträning, dans, fotboll eller ishockey finns det ju möjligt att utöva sin hobby här, men för dem som har ovanligare intressen är det nog rätt hopplöst... I stora drag, Jakobstad är precis likadan som vilken annan halvfattig småstad som helst.

Bild av stadsdelen Skata som jag hittade på google.

2 kommentarer:

  1. Faan va fint hår du hade förr! Passar sjukt bra i blondt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, hur ska jag ta detdär? Tack antar jag, haha! :D

      Radera