9 mars 2014

The day we broke up...

Ja kära läsare, det är precis så illa som ni tror när ni läser rubriken...
Jag vet inte riktigt varför jag ens skriver om det på min offentliga blogg..? privatliv har väl aldrig varit min grej, I guess.

Efter att på senaste tiden ha funderat en hel del på mitt och Alex förhållande tog jag upp ämnet igår kväll och efter att tillsammans ha diskuterat allt mellan himmel och jord i flera timmar kom vi slutligen fram till att det är bäst att vi fortsätter som vänner i framtiden.

Just nu känns det såklart väldigt ledsamt men framför allt konstigt...
Plötsligt vet jag inte alls hur framtiden ser ut och vad som kommer att hända mig framöver.

Samtidigt som jag känner mig vemodig känner jag mig ändå glad över att vi tog beslutet tillsammans och kom överens om allt som vänner, jag hade nog inte orkat med en massa bråk, tårar och annat jobbigt som förknippas med att göra slut.

Min plan från och med nu är att ta en dag i taget. Alex är den som känner mig allra bäst och han är verkligen en superbra person, jag vet att vi inte kommer att tappa kontakten även om den här första tiden rent ut sagt kommer att vara ett helvete...

Bilden känns lite väl positiv idag men jag antar att jag måste koncentrera mig på att se ljust på framtiden.

22 kommentarer:

  1. Hur länge var ni tillsammans?
    Styrkekramar!

    SvaraRadera
  2. Oj Martina, kram! Vad fint att ni fortfarande kommer fortsätta som vänner ändå. Sköt om dig, du är så stark och du kommer absolut att klara det här! ♥

    SvaraRadera
  3. Styrkekramar från mej med <3 ! Det var verkligen lessamt att höra :(

    SvaraRadera
  4. Stay strong Martina♥.
    Vi vet att du klarar det här.
    Kramar från trogna läsare.

    SvaraRadera
  5. Varför? kan vara en svår fråga... men var det något specifikt som hände eller växte ni ifrån varann...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inget specifikt... Har funderat väldigt mycket på senaste tiden och kommit fram till att det blir bäst så här, det är sånt som händer tyvärr... :/

      Radera
  6. En du knappt känner :)9 mars 2014 kl. 13:59

    Även om det int känns så just nu, kan det hända att det kommer att vara det bästa beslut du någonsin gjorde! Bara framtiden får visa! Ta hand om dig, ät choklad, och gråt om det känns så <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Ja det kan nog behövas... <3!

      Radera
  7. Hadd verkligen int vänta mej de här! Har på nå sätt allti sitt er som oskiljaktiga typ... Men ja vet i alla fall att du kommer att ta dej igenom de här! kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är faktiskt lite småchockad själv ännu också... tack! <3

      Radera
  8. Ta hand om dej Martina <3 Känns för jäkligt först, men det går över(fastän de kanske int alls känns så nu, men de kmr bli bra!), o de jättebra att ni e vänner. Du e stark o du klarar de här, massor me styrkekramar!

    SvaraRadera
  9. Jag beklagar! Men du klarar det här också. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så illa tvungen... Tack! <3

      Radera
  10. styrkekramar! (:

    SvaraRadera
  11. Kom som en stor chock att läsa dehär.. Men due stark Martina, och finns alltid om du vill prat! Kram och ta hand om dej! <3

    SvaraRadera