11 december 2013

Lucka 11: Mina framtidsdrömmar...

Dags för lucka 11.
Jag tror att det här är en av faktorerna till att jag känner mig väldigt splittrad som person, jag vet helt enkelt inte vad jag ska välja att göra i framtiden.

När jag som 16-åring valde att stanna hemma i Jakobstad med Alex istället för att flytta till Sverige och studera dans kändes det lite som att min framtid tappade sin mening, jag visste och vet inte ännu vad jag ska ta mig till härnäst. Jag ljuger inte när jag säger att jag nästan varje dag funderar på hur mitt liv kunde ha sett ut om jag valt annorlunda och om jag gjorde rätt val eller inte - En fråga som aldrig får svar...

Mina drömmar lever kvar, inte bara drömmar om dans utan om att studera träning överlag, kanske som PT? Dessutom har skönhet och utséende börjat intressera mig mera och mera med tiden så en karriär inom det känns också lockande. Det är klart att jag önskar att min blogg ska bli så pass stor och känd att jag kunde leva på den, men det är ju ingen realistisk dröm som jag kan räkna med, haha! 

Det är alltså nu jag kommer till mitt dilemma, det här är yrken där man måste satsa allt, både fritid och i vissa fall kanske också familj... Missförstå mig inte nu, jag älskar min Alex men ibland skulle det nog vara lättare om jag bara hade mig själv att koncentrera mig på, förstår ni hur jag menar? 
Särskilt med tanke på att resor är en mycket viktig sak för mig som jag aldrig vill behöva leva utan, killen är dock inte lika förtjust i idén tyvärr! 

Att ha pengar är nog viktigt för mig så jag antar att jag borde skaffa mig en ordentlig utbildning och ett bra jobb, problemet är bara att tanken på familj, hus och jobb inte gör mig ett dugg lycklig... 
Förstår ni nu varför jag känner mig splittrad?!

Jag antar att ödet har någon typ av plan för mig, eller ja, det hoppas jag på iallafall..! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar