12 januari 2014

Dance like a Star...

 
 
Igår berättade jag ju lite om inspirationsdagen i dans som jag skulle delta i innan jag åkte iväg till Vasa.
"Dance like a star" hette kursen och eftersom informationen jag fått om dagen var väldigt dålig visste jag inte riktigt vad som väntade mig när jag anlände till Vasa tillsammans med Kika.
 
Jag trodde att dagen skulle vara riktad till instruktörer och innehålla både teoretisk och praktisk träning... Dock visade det sig att dagen var uppbyggd som en längre workshop med en dansare som klart och tydligt inte var en van instruktör. Förmiddagen med showdans-träning var hursomhelst riktigt rolig (älskar verkligen att showa off och bjuda på mig själv) men när eftermiddagen kom och det var dags för streetdance orkade inte jag och tydligen inte heller instruktören koncentrera sig på träningen längre, vilket resulterade i lindrigt kaos eftersom den stackars tjejen knappt kunde minnas sin koreografi...
 
Detta blev alltså lite av en besvikelse... Hoppas verkligen att fitness-eventet jag ska delta i på Norrvalla i Vörå nästa helg är bättre!!
 
Idag ska jag ägna dagen helt åt att förbereda mig mentalt för att ikväll filma min Bodycombat-licensvideo. Även om förkylningen ännu är kvar och träningsvärken från gårdagen hela tiden gör sig påmind intalar jag mig själv att sådana smådetaljer bara stör mesar, jag hoppas att den teorin funderar i praktiken också ;)!
 
Ha en skön söndag mina fina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar