23 januari 2014

Svar på kommentar:



Hej på er!
Eftersom jag tror att denna fråga kan snurra i flera huvuden än i ett enda har jag valt att svara på den i ett kort inlägg.

Det var jag själv som valde PT eftersom jag länge varit aktiv och jobbat inom sport och idrott i Jakobstad och på så vis haft kontakt med flera utbildade PTs. Eftersom många av mina kollegor på StudioZ är PTs hade jag svårt att välja en, men när det visade sig att Annika skulle ha paus från studion tyckte jag att det passade bra eftersom jag inte vill vara den som favoriserar mina kollegor genom mina val.

För er som inte har kontakter funkar det bra att googla på ex. PT Jakobstad (eller vilken ort ni nu bor på) så kommer det fram en hel del träffar - Bara att välja och vraka alltså! 
De flesta PTs har bloggar, hemsidor eller facebooksidor där man hittar kontaktuppgifter. 
När man tar kontakt med en PT kommer man överrens om vad man vill ha hjälp med (gymprogram, löpträning, kost etc...) och sedan utformas ett program som passar dig. 

Priset varierar nog en del mellan olika PTs och såklart beroende på vad och hur mycket hjälp man väljer att ta. Tippar att min räkning kommer ligga mellan 100-150€  plus gymnyckeln på 60€ så visst, det kostar en del men jag lovar att det absolut är värt det i slutändan, ingen vill ju träna utan att veta vad de håller på med och dessutom ha en teknik som i det längre loppet skadar kroppen mera än vad den hjälper den..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar