13 februari 2014

Ett inlägg om cancer

Hej på er! 
Förra veckan fick jag förfrågan om jag kunde vara med och stöda/sprida info om ett rikssvenskt projekt vars grundidé är att sälja enkla och användbara saker för att sedan donera intäkterna till förmån för cancer-forskning.
Jag behövde inte många minuter betänketid innan jag svarade ja eftersom min alldeles egen farmor dog i cancer på min fyraårs dag och min älskade mormor också lidit av det men som tur var friskförklarats.

Om jag kan vara till den minsta hjälp med att hitta ett botemedel till den hemska sjukdomen så vill jag göra mitt bästa. Många av mina nära bekanta har släktingar som dött i cancer och jag fasar för att själv för att kanske en dag behöva uppleva samma sak...
(Jag minns alltså inte särskilt mycket av min farmors sjukdom eftersom jag var så liten.) 

För många känns det säkert väldigt avlägset men jag tycker ändå att ni ska gå in på ForLife-kampanjens hemsida HÄR och kolla runt lite. 
För mig skulle det i alla fall kännas naturligare att beställa hem ex. ett mobilskal för 100 kronor (~10€) än att donera pengar direkt till någon insamling.
10€ är inte särskilt mycket pengar och om man en dag skulle bli tvungen att vara med om att en närstående får cancer tror jag att det skulle kännas bra att veta att man i alla fall gjort Något.

Det var allt jag hade att säga nu, hoppas att det inte gjorde er något att jag tog upp ett lite tyngre ämne för en gångs skull..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar