3 december 2013

Lucka 3: Mina bästa vänner

Hej på er!
Var tvungen att ändra rubriken litegrann eftersom jag absolut inte kan välja ut bara en enda av mina vänner som "den bästa" så istället valde jag skriva lite om dem allihopa istället!
(Jag presenterar dem absolut inte i någon rangordning utan bara slumpvis!)
 
 
Irene Nylund
 
Valde att börja med min Irene Leif Leffe Nylund för att det kändes enklast!
Häromdagen räknade vi ut att vi känt varandra i över 10 år nu, inte dåligt!
Det har alltid varit enkelt att umgås med Irene, vi har jämt haft superkul ihop och hittat på helt galna saker.
Jag tror att om man lär känna en person när man är så små som vi var (7år) så lär man känna personen på ett helt annat sätt, man vet liksom precis hur den personen är och beter sig i alla situationer, det känns nästan som att man är mera syskon än bekanta faktiskt!
Med Leif har det alltid varit så att även om vi umgåtts mindre eller inte alls under vissa perioder har det ändå alltid varit lätt att fortsätta umgås efter ett tag utan att det känts obekvämt alls.
Jag känner på mig att vi nog alltid kommer vara vänner i framtiden!

 


Sarah Roslund
 
Jag vågar nog nästan säga att Sarah är den av mina bästa vänner jag känner sämst, vilket beror på att vi bara känt varandra i ca. 1 år PLUS att hon bor mitt ute i ingenstans, vilket har resulterat i att vi inte umgåtts så himla mycket på fritiden. Sarah är i alla fall en sjukt fin och schysst person som man oftast har roligt och kan skratta med. Vårt gäng skulle absolut inte vara det samma utan henne!! Andra bra saker med henne är att hon delar min kroniska hunger, är en fena på CandyCrush och såklart en extremt festlig party-person, haha!  
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Alexandra Jåfs
 
Min Allan har jag såklart inte glömt bort!
Henne har jag inte heller känt mera är 1 år (Eller ja, vi gick ju i samma högstadium men det räknas liksom inte...)
Allan är nog en av de snällaste personerna jag känner, hon bryr sig alltid om alla andra och det är ju sjukt gulligt!
 Med henne är det lätt att både skratta och prata allvar, vilket såklart är viktigt. På något sätt känns det som att jag har hunnit lära känna henne bättre än Sarah under det här året, vilket beror på att Allan inte bor särskilt långt ifrån mig här i Jakobstad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Olivia Sandén
 
Min Livva-mask har jag ju också kvar!
Vi lärde känna varandra på sjuan i höstadiet tror jag? Ofta känns det som att jag har känt henne mycket längre eftersom vi gått på samma dagis/lågstadium sedan vi var i 6-års åldern och eftersom vi blev vänner under en period då man faktiskt hade tid att umgås med alla man kände, haha!
Vi har nog rätt mycket gemensamt, till att börja med var det ju dansen som fick oss att bli vänner men efter det har det varit allt från träning till bloggar, kläder, fester osv... Livva är nog den av mina vänner som förändrats mest under den period jag känt henne. Från att ha varit en väldigt blyg och rätt osäker tjej har hon idag mycket bättre självförtroende. Vi har alltid kul tillsammans och har ofta liknande åsikter om olika saker. Livva är väldigt viktig för mig eftersom hon är en av de få personer som känner mig riktigt bra!


Anna Liljekvist

Anna är en självklar person på min lista!
Vi har också känt varandra länge, ända sedan femte klassen tror jag bestämt? Anna och jag har alltid haft lätt att umgås, vi blir alltid helt galna tillsammans och pratar verkligen om ALLT! Hon är också en person som det aldrig känns obekvämt att umgås med, även om vi inte setts på ett tag. Jag tror att jag och Anna är väldigt olika som personer men ändå verkar vi tycka lika om en hel del så det fungerar liksom bra i alla fall! Annaär också en person som jag tror jag kommer hålla kontakten med läänge.









Ilse Jutila

Sist och faktiskt också minst på min lista (HAHA!) är min lillasyster Ilse. Jag måste helt enkelt räkna in henne på min lista också även om vi är syskon. Ilse har såklart känt mig hela livet, henne kan jag vara precis mig själv med och vi kan verkligen prata om allt och inte minst skämta om allt! Det är alltid skönt att umgås med någon som känner en utan och innan, som man slipper förklara saker för och som förstår alla inside-jokes. Ibland kan det räcka med att kasta en blick eller bara säga ett ord för att hon ska förstå vad jag menar. Ingen kan vara en bättre vän än en nästan jämnårig syster, det svär jag på!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar