4 december 2013

Lucka 4: En person jag beundrar

Det här är nog helt klart den svåraste uppgiften hittills!
Redan när jag såg vad min julkalender skulle innehålla visste jag att jag kommer få problem vid den här punkten. 

Det är helt enkelt så att jag aldrig beundrat en enskild person, jag kan gilla personlighetsdragen eller stilen på en viss person och försöka efterlikna dem men aldrig så att jag beundrar allt hos en enda människa. 

Ofta är det så att jag beundrar människor överlag, ibland för att de vågar vara sig själva, ibland om de lyckas bli framgångsrika inom ett visst område och framförallt gamla människor som klarat av att leva tillsammans med samma partner hela livet. Jag skämtar inte då jag säger att jag ofta får tårar i ögonen då jag ser riktigt gamla människor som går hand i hand på stan... 

Något som enligt mig är väldigt imponerande är när någon lyckas skapa sig en karriär inom ett lite ovanligare och svårare yrke, ex. musiker eller konstnär. Jag tycker att det är otroligt starkt att någon vågar tro på sig själv och verkligen satsa allt för att få göra det man älskar! 

Jag vet att jag kanske inte svarade precis så som det var tänkt på denna fråga men detta var helt enkelt det bästa jag kunde åstadkomma idag.
Jag hoppas verkligen att jag kommer leva mitt liv på ett sådant sätt att jag i framtiden kommer ha människor som beundrar mig av någon anledning, för vad vet jag ju såklart inte ännu...

Underbart.. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar